Tarihi gelişme: Dünyanın ilk tamamen robotik akciğer nakli yapıldı

Genel Nis 23, 2023 Yorum Yok

Barselona’daki Vall d’Hebron Hastanesi, İspanyol tabiplerin dünyanın birinci tamamen robotik akciğer naklini gerçekleştirdiğini duyurdu. Yapılan operasyonla ilgili detaylar basın toplantısında paylaşıldı. Ameliyatta minimal invaziv bir metot kullanıldığı belirtildi.

Göğüs kafesinin altından 8 cm‘lik bir kesi yapılarak hastalıklı akciğer çıkarıldı ve kaburgaları kırmaya gerek kalmadan yeni bir akciğer yerleştirildi. Sternumun alt kısmındaki kesi, bir operatör tarafından manuel olarak yapıldıktan sonra operasyon büsbütün robotik olarak gerçekleştirildi.

Da Vinci robotunun dört kolu göğüs kafesinin farklı bölgelerinde bulunan dört Ufak delikten (8 ila 12 milimetre genişliğinde) içeri sokuldu. Kollar bir göğüs cerrahı tarafından Denetim edilerek hastalıklı akciğer çıkarıldı ve yerine yeni akciğer yerleştirildi. deri Fazla elastik olduğu için 8 cm’lik kesi akciğerlerin geçmesi için kâfi oldu.

Tamamen robotik akciğer naklinin detayları

Dünya tarihine geçen bu ameliyat pulmoner fibrozis nedeniyle akciğer nakline muhtaçlık duyan 65 yaşındaki bir hasta üzerinde gerçekleştirildi. Minimal invaziv bir teknik olduğu için klâsik cerrahi yaklaşımdan daha az ağrılı ve daha az müdahaleci olduğu Anlatım edildi.

Akciğer nakilleri, organlara ulaşmak için göğüs kafesinde Aka bir kesi açılması ve kaburgaların kırılması gerektiğinden oldukça zor ameliyatlardır. Vall d’Hebron Hastanesi Göğüs Cerrahisi ve Akciğer Nakli Kısım Lideri Albert Jauregui mevzuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu:

“Cerrahideki bu yeni teknik küçük bir deri, yağ ve Kas bölgesini kesmemize ve hızla kapanabilen bir yara bırakmamıza İmkan tanıyor. Bu klasik teknikten Fazla daha inançlı ve hastada neredeyse hiç ağrıya neden olmuyor. Binlerce hastanın hayatını iyileştireceğine inandığımız tarihi bir dönüm noktasından bahsediyoruz.”