Sinovac aşısının kanser tedavisinde faydalı olduğu bulundu

Genel Kas 15, 2022 Yorum Yok
ilim insanları Kovid-19 aşılarının nazofarenks (üst yutak) kanserinin tedavisinde kullanılan ilaçların aktifliğini azaltacağından şüpheleniyordu. Lakin yapılan yeni klinik araştırmalar bunun tam aksisini ortaya koymuş durumda. Almanya’daki Bonn Üniversitesi’nden ve Çin’deki Shanxi Üniversitesi’nde yürütülen çalışma, aşıların kanser tedavisinin aktifliğini artırdığını gösterdi.

Sinovac aşısı kanser tedavisine faydalı

Nazofaringeal (üst yutak) kanseri ekseriyetle bağışıklık hücrelerinin yüzeyindeki PD-1 reseptörlerini bloke eden, anti-PD-1 tekniğiyle tedavi ediliyor. Kovid-19 aşıları ve birçok kanser hücresi de tıpkı hücreleri kullandığından ilaçlar ortasında benzerlik bulunuyordu. Hasebiyle Kovid-19 aşılarının bu Cin kanser tedavileriyle nasıl etkileşime geçeceği belgisiz ve riskliydi.

Bunun gerçek bir dert olup olmadığını anlamak isten ilim insanları ise Çin’in geliştirdiği inaktif Sinovac aşısının kanser hastaları üzerindeki tesirlerini araştırdı. 23 hastanede tedavi nazaran 1500’den Çok hasta çalışma kapsamında rasat altında tutuldu. Bu hastaların 373’ü kanser tedavisine başlamadan Evvel Sinovac aşısı olmuştu. Araştırmacılar bu bireylerin kanser tedavisine daha âlâ Cevap verdiğini saptadı.

Çin’deki Shanxi Üniversite Hastanesi’nde kanser araştırmacısı olan Qi Mei, “Aşılamanın, tümöre saldıran makul bağışıklık hücrelerini harekete geçirdiğini varsayıyoruz. Artık bu hipotezi daha Çok araştıracağız” diyor.

Bilim insanları bu tip kanserlerin tedavisinde PD-1 reseptörlerini bloke etmek için ilaçlar kullanabilir ve böylelikle ur hücreleriyle çaba etmek için bağışıklık sistemi harekete geçirilebilir. Çalışmaya katılan takım bu alanda daha Çok çalışma yapılması gerektiğini aktarıyor.