Bilim insanlarına göre kanser sonsuza kadar hayatımızda olacak

Genel Nis 22, 2023 Yorum Yok
ilim insanları, kanserlerin nasıl büyüdüğüne ait eşi gibisi görülmemiş bir çalışma yürüttü. Yapılan analistler kapsamında tümörlerin evrim geçirme ve hayatta kalma konusunda “neredeyse sonsuz” bir yeteneğe sahip olduğu ortaya konuldu.

Dokuz Yıl boyunca akciğer kanserlerini takip eden araştırma takımı, karşı karşıya kaldıkları fecî hayatta kalma yeteneği karşısında “şaşkınlık” ve “huşu” içinde kaldı. Araştırmacılar, yakın vakitte “evrensel” bir tedavinin Mümkün olmaması nedeniyle odağın erken teşhise çevrilmesi gerektiğini belirtiyor.

Bu ölçekteki Biricik araştırma

Cancer Research UK tarafından yürütülen TracerX başlıklı çalışma, kanserlerin nasıl geliştiğine ve yayılmalarına neyin Sebep olduğuna dair şimdiye kadarki en derinlemesine tahlili sunuyor. Araştırma ortaya koyuyor ki, kanserler Vakit içinde değişir ve gelişir – sabit ve değişmez değildirler. Daha agresif hale gelebilirler: bağışıklık sisteminden daha yeterli kaçabilirler ve bedene yayılabilirler. Bir ur birinci olarak tek, bozulmuş bir hücre olarak sürece başlar, lakin hepsi biraz farklı hallerde mutasyona uğramış milyonlarca hücrenin bir karışımı haline gelir.

Akciğer kanseri hastalarında bu çeşitliliğin ve Vakit içinde nasıl değiştiği izlendi. Elde edilen sonuçların farklı kanser çeşitlerinde de geçerli olacağı söylendi. Francis Crick Enstitüsü ve University College London’dan Prof Charles Swanton, “Bu daha Evvel bu ölçekte hiç yapılmadı” dedi.

Evrensel tedavi Mümkün görünmüyor

Birleşik Krallık‘taki 13 hastanede tedavi gören 400’den fazla şahıstan, hastalık ilerledikçe akciğer kanserlerinin farklı bölgelerinden biyopsiler alındı. Prof Swanton “Tümörlerin ne kadar uyumlu olabileceği beni şaşırttı” dedi. Swanton yaptığı açıklamada “Bu hususta Fazla İç karartıcı konuşmak istemem lakin bir tümörün evrilebileceği neredeyse sonsuz mümkünlük var ve evrensel tedaviler bulabileceğimizi sanmıyorum.” sözlerini kullandı.

Bilim beşerlerine nazaran kansere karşı en Aka erken teşhis ve hastalığın nüksetmesini engellemekten geçiyor. Obezite, sigara, alkol ve Kötü beslenme kimi kanserlerin riskini artırdığının altı çiziliyor. Giderek artan hava kirliliğinin de akciğer kanserlerine neden olabileceği söyleniyor. Yapılan bu kapsamlı evrimsel tahlil yedi ayrıl çalışmada yayınlandı. Araştırmalarda ortaya çıkarılanlar şu formda:

• İlk tümördeki yüksek derecede agresif hücreler, nihayetinde bedene yayılan hücrelerdir
  • Daha yüksek seviyede genetik “kaos” gösteren tümörlerin ameliyattan sonra bedenin öbür bölgelerinde nüksetme mümkünlüğü daha yüksekti
  • Kanda ur DNA’sına ilişkin modüllerin tahlil edilmesi sayesinde, tümörün Geri döndüğüne dair işaretler BT taramasında görülmeden 200 gün öncesine kadar tespit edilebildi
  • DNA’mızdaki talimatları okuyan hücresel düzenek kanserli hücrelerde bozulabilir ve onları daha agresif hale getirebilir.

Araştırmacılar, bulguların gelecekte bir hastanın tümörünün nasıl yayılacağını varsayım etmelerine ve tedaviyi uyarlamalarına Yardımcı olabileceğini umuyor. Cancer Research UK’de Dr. David Crosby şunları söyledi: “TracerX’ten elde edilen heyecan verici sonuçlar, kanserin ilerledikçe gelişen bir hastalık olduğuna dair anlayışımızı geliştiriyor; bu da geç evre kanserlerin başarılı bir biçimde tedavi edilmesinin Fazla güç olabileceği manasına geliyor.”