Sanal gerçeklik, gelecekte ağrı kesici olarak kullanılabilir

Genel Şub 22, 2023 Yorum Yok
ilim insanları, sanal gerçeklik (VR) teknolojisinin baş ağrısına güzel geldiğini ortaya çıkaran bir çalışma yayınladı.

Çalışma, bilindiği üzere ağrılı ve rahatsız edici bir süreç olan kemik iliği biyopsisi Meydan hastalar üzerinde incelemeye dayanıyor. Çalışmada, iştirakçilere ağrı denetimi için rastgele iki metot uygulandı. Birincisi; nitröz oksit ile oksijenin karışımını gerektiren klasik yol. İkincisi; VR başlığın kullanımı. Sanal gerçeklik seçeneğinde hastalardan süreç sırasında etkileşime geçebilecekleri dört hayali üç boyutlu VR ortamdan birini seçmeleri istendi.

Bilim insanları, hastaların bilindik ağrı tedavisi sistemi ile VR tedavi seçeneği ortasında ağrı şiddetinde (yoğunluğunda) Değerli bir ayrım algılamadı. Ayrıyeten Telaş puanları ve kan basınçları da iki kohort ortasında manalı bir ayrım göstermedi.

Peki, bu teknoloji nerede uygulanacak? Global ağrı krizi, şu anda sıhhat bölümünde yaşanan en Kıymetli ve yıkıcı durumlardan biri. Amerika’da 100 milyondan Çok kişinin kronik ağrıyla gayret ettiği ve yıllık tedavi maliyetinin 635 milyar doları bulduğu söyleniyor.

VR teknolojisi, şimdi gelişme etabında olmasına Karşın sağlayabileceği değer açısından uzun bir yol kat etti. Meta, Microsoft iç olmak üzere birçok teknoloji devi, bu donanım için artan potansiyel uygulamalar görüyor ve bu donanıma yatırım yapmaya devam ediyor.