Geliştirilmesi 60 yıl süren RSV hastalığına karşı ilk aşı onaylandı!

Genel May 04, 2023 Yorum Yok
ABD Besin ve İlaç Dairesi (FDA), her Yıl binlerce Amerikalının vefatına neden olan teneffüs yolları hastalığı respiratual sinsityal virüsüne (RSV) karşı bir aşıya birinci kere onay verdi. Arexvy olarak isimlendirilen yeni aşının ABD Hastalık Denetim ve Tedbire Merkezleri tarafından halk kullanımı için nihayet bir onaya daha gereksinimi var.

İlk RSV aşısı onaylandı

FDA Biyolojik Kıymetlendirme ve Araştırma Merkezi’nin başında bulunan Dr. Peter Marks, GlaxoSmithKline (GSK) tarafından RSV virüsüne karşı geliştirilen Arexvy aşısı hakkında yaptığı açıklamada “Bugün birinci RSV aşısının onaylanması, hayatı tehdit edebilecek bir hastalığı önlemek için Kıymetli bir Kamu sıhhati başarısıdır” dedi.

Bu hastalığa yakalanma riski daha yüksek olan 60 ıslak ve üzeri yetişkinler, CDC’nin en son onayının akabinde GSK’nin aşısını alabilecek. Aşının faz III klinik deney datalarına nazaran, 60 ıslak ve üzeri yetişkinlerde semptomatik enfeksiyonu azaltmadaki etkinliğinin yüzde 82,6 olduğu, hastalığın ağırlaşmasına karşı da yüzde 94,1 etkili olduğu belirtiliyor. ek olarak aşının Yan tesirlerinin çoğunlukla “hafif yahut orta şiddette” olduğu ve yalnızca birkaç gün sürdüğü aktarılıyor.

RSV öncelikle yetişkinlerde soğuk algınlığı gibisi semptomlara neden olur lakin birtakım durumlarda Önemli hastalıklara ve hastaneye yatışa kadar ağır tesirlere neden olabilir. Ufak çocuklar, yaşlılar ve astım üzere altta yatan sıhhat problemleri olan şahıslar için RSV ölümcül olabilir. durum kötüleştiğinde bronşiolit yahut akciğer iltihabına yol açabilir.

Her Yıl binlerce şahıs hayatını kaybediyor

CDC’ye nazaran, RSV her Yıl Amerika Birleşik Devletleri’nde beş yaşın altındaki 100-300 çocuğu ve 65 yaşın üzerindeki 6.000-10.000 yetişkini öldürmekte. Öte yandan RSV’ye bağlı hastaneye yatışların Amerika Birleşik Devletleri’nde 60.000 ila 120.000 ortasında olduğu kestirim edilmekte. Yayınlanan rapora nazaran RSV aşı teknolojisinin geliştirilmesi yaklaşık 60 Yıl sürdü ve 1960’lardaki birinci denemeler istenmeyen sonuçlara neden oldu.

RSC aşısının onayı için yarışan öbür ilaç şirketleri ortasında Pfizer, Moderna ve Bavarian Nordic yer alıyor. Raporlara nazaran, RSV aşıların pazar büyüklüğünün 2030 yılına kadar 10 milyar dolara ulaşması bekleniyor.